Vårt Customer Success-team vägleder och stödjer kunder genom hela införandet av Avy Boendeplattform. Med ett systematiskt arbetssätt säkerställer vi att planering, utrullning och uppföljning maximerar kundens värde.
Vi arbetar enligt en beprövad projektmodell där roller och ansvar är tydligt definierade för både Avy och kunden. Modellen optimerar värdehemtagningen och säkerställer en smidig process med minimal belastning på kundens organisation, inklusive integrationer med befintliga system.
Projektledaren ansvarar för projektets leverans från start till lansering, med fokus på planering och måluppfyllelse. Denna roll fungerar som huvudkontaktperson och samordnar projektets intressenter – både hos kunden, Avy och eventuella tredje parter.
Efter projektets slutförande och lansering av Avy får ni en ny huvudkontaktperson som säkerställer att ni har de bästa förutsättningarna för att nyttja plattformen fullt ut. Customer Success Manager ansvarar för att både hyresgäster och administratörer har ett högt engagemang i användningen av Avy. Redan under projektfasen introduceras ni för er Customer Success Manager, som även hanterar vissa delar av projektet och får god insikt i er konfiguration.
För att säkerställa en smidig teknisk implementering tilldelas projektet ofta en resurs med specifikt ansvar för att etablera och validera integrationer. Många av våra integrationer är standardiserade och kräver ingen ytterligare utveckling. När anpassningar behövs har vi specialister som hanterar kravställning och samarbetar med utvecklare tills integrationen är utvecklad, testad och lanserad.
Avys boendetjänster är unikt framtagna erbjudanden som fokuserar på att leverera värde för både hyresgäster och fastighetsägare. Under implementeringen har vi en dedikerad resurs som utbildar er och anpassar innehållet i boendetjänsterna längs boenderesan. Särskild vikt läggs vid kommunikation och optimering av processer för in- och utflyttning
För att stärka kundens team erbjuder vi utbildning genom workshops och handledning, vilket ger trygghet och rätt kompetens att använda plattformen. Detta skapar de bästa förutsättningarna för en långsiktig och framgångsrik implementering.
En tydlig uppstart säkerställer en smidig process. Vi går igenom projektets omfattning, målsättningar och resurser, samt definierar roller och ansvar för en effektiv implementation.
Vi konfigurerar plattformen, anpassar design och säkerställer en smidig integration med befintliga system. Samtidigt etablerar vi ett effektivt arbetssätt som gör det enkelt att maximera värdet i kundens organisation.
Kommunikation är nyckeln till en lyckad lansering. Vi stödjer med kommunikationsmaterial, kanalval och internutbildning för att säkerställa hög anslutningsgrad, engagemang och ett smidigt införande.
Efter utrullningen fortsätter vi vårt partnerskap. Genom uppföljning, datadrivna insikter och optimering stärker vi kundengagemanget, driver konvertering av tjänster och ser till att plattformen skapar långsiktigt värde.