Allmännyttiga bostadsbolag

Allmännyttan och bostadsstiftelser förvaltar stora bestånd med långsiktigt ansvar och en viktig roll i samhället. Utmaningarna omfattar både hållbar utveckling och social problematik. Avy hjälper dessa aktörer att effektivisera förvaltningen, stärka boendedialogen och skapa en tryggare boendemiljö genom digital service och AI-baserade insikter.

Populära funktioner för

Allmännyttiga bostadsbolag

Mät och förbättra trygghet i realtid

Följ upplevd otrygghet i bostadsområden och identifiera vad som påverkar boendes upplevelser.

In- och utflyttningstjänst

Gör in- och utflytten smidig med vår digitala guide. Säkerställ att viktig information om hyresbetalning, hemförsäkring, flyttstädning och mycket mer når ut i tid – allt i en automatiserad process som sparar tid.

Ärendehantering

Plattformen minskar kundärenden, höjer kvaliteten på inkommande ärenden och förbättrar återkopplingen till boende. Med AI-stöd för självbetjäning och chatt blir ärendehanteringen både effektiv och kundvänlig.

Boendeforum

Skapa en digital samlingsplats där boende kan kommunicera, dela tips och organisera gemensamma aktiviteter. Detta stärker gemenskapen och trivseln.

Service som uppskattas och når ut

8/10
Kundnöjdhet
73%
Genomsnittligt användarengagemang
57 år
Genomsnittsåldern på appanvändarna
110k
Utrullade hushåll inom allmännyttan
Andra allmännyttiga bolag med Avy
Kundcase

Lyssna på din
branchkollega

"Vi vill tillgodose våra kunders behov och önskemål nu och i framtiden".

Varför de valde Avy boendeplattform för att komplettera sitt Vitecs affärssystem.

"Är man ute efter ett enkelt gränssnitt, smidig hantering av kundresan samt bra integrationer mot andra system så är Avy ett bra val."
Christoffer Greijer
IT- och digitaliseringsansvarig, Enköpings Hyresbostäder
implementation

Vi hjälper er i varje steg på vägen

Mattias Labraaten, Head of Customer Success
Mattias Labraaten
Head of customer success
01

Projektuppstart

En tydlig uppstart säkerställer en smidig process. Vi går igenom projektets omfattning, målsättningar och resurser, samt definierar roller och ansvar för en effektiv implementation.

02

Planering och genomförande

Vi konfigurerar plattformen, anpassar design och säkerställer en smidig integration med befintliga system. Samtidigt etablerar vi ett effektivt arbetssätt som gör det enkelt att maximera värdet i kundens organisation.

03

Utrullning

Kommunikation är nyckeln till en lyckad lansering. Vi stödjer med kommunikationsmaterial, kanalval och internutbildning för att säkerställa hög anslutningsgrad, engagemang och ett smidigt införande.

04

Löpande samarbete

Efter utrullningen fortsätter vi vårt partnerskap. Genom uppföljning, datadrivna insikter och optimering stärker vi kundengagemanget, driver konvertering av tjänster och ser till att plattformen skapar långsiktigt värde.

Redo för Boendeplattformen? Vi berättar gärna mer.

Boka demo
Boendeplattformens Översiktssida visas i en laptop, tablet och mobil